Bodie en ...tja... Yosemite

10 mei 2015 - Fresno, California, Verenigde Staten

Op weg van Bishop naar Bridgeport, bezoeken we Ghost town Bodie. De weg tot de afslag naar Bodie was echt de moeite waar overal waar je keek had je wel een mooi uitzicht. Wat ons opviel was dat er wel nogal wat sneeuw op de bergen lag, maar gelukkig waren de wegen goed begaanbaar. Nou toen kwam dus de afslag, het eerste stuk ging vrij vlot over het asfalt. Na het asfalt kwam de zandweg, ging een heel stuk goed. Maar toen kregen we een helling waar nog sneeuw op lag, dat was toch iets te veel voor onze Mazda. We zijn toen maar omgedraaid en naar het hotel gereden. Onderweg kwamen we nog een afslag richting Bodie tegen, deze hebben we na het inchecken gepakt. Gelukkig ging dit beter, ondanks de modderige weg zijn we er toch gekomen. Nou weten Lien en Ed hoe het er uitziet, dus die zullen wel staan te kijken van onze foto's van Bodie. Maar het was de moeite echt meer dan waard!

imageimageimage

Na een redelijk goede nachtrust (het was erg koud), rijden we vandaag door Yoesmite naar Mariposa waar we overnachten.

Nou ja dat was de planning, helaas voor ons bleek het een aantal dagen geleden weer gesneeuwd te hebben en was de pas weer gesloten. Was niet erg, we hadden namelijk al een Back-up plan de 108. Tja zou je denken, nee deze bleek ook gesloten te zijn. Uiteindelijk zijn we na een rit van 7uur in Mariposa aangekomen. Nu zitten we lekker aan het zwembad, biertje, zonnetje bedje. Alle ellende ben je dan weer snel vergeten!

1. Edwin, Lineke, Sophie:
    11 mei 2015
    Hallo allemaal. Zo te zien hebben death valley overleeft! Jammer dat beide (avontuurlijke) wegen naar Yosemite park gesloten zijn. Bodie is inderdaad de moeite waard, maar zo met die sneeuw ken ik het niet. Bij ons was het wel wat frisjes daar hoog in de bergen, maar geen sneeuw. Wel mooi om te zien hoe die mensen daar vroeger leefde. Moet je nagaan dat daar vroeger meer dan 10.000 mensen hebben gewoond. Ik ben benieuwd hoe het Yosemite park bevalt. Daar hebben wij weinig van gezien. We missen de foto's van Vegas nog! Veel plezier nog.
  2. Laura Roy Siem:
    11 mei 2015
    Hoi avonturiers .

Wat een avonturen zeg. Jammer dat het afgesloten is maar zo te lezen hebben jullie toch nog genoeg moois gezien. Leuke foto s.
    Geniet ervan.
    Jullie hebben geen tent op yosemite ?
    Liefs v ons