Sequoia en San Francisco

13 mei 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Maandag zijn we van Mariposa naar Fresno gegaan. Onderweg zijn we nog naar sequoia national park geweest waar de grote sequoia bomen staan. De weg naar de bomen was weer erg mooi elke keer verbazen we ons weer hoe het landschap in een paar uur totaal anders is dan eerder. De bomen staan hoog op de berg, dus de rit er naar toe is vrij lang. Aangezien dit nogal een bochtige weg is, waren de dames blij toen we boven waren en uit de auto konden. Na een kleine wandeling zijn we door gereden daar de General, de grootste boom (qua inhoud). Na wat foto's te hebben geschoten zijn we richting het hotel gereden, wat nog een 2uurtjes duurde.

Dinsdag zijn we naar San Francisco gereden, toen we aankwamen was de kamer nog niet klaar dus zijn we vast richting de kust gelopen om te kijken of we de Golden Gate Bridge konden zien. Dit was zo'n 15min lopen, maar aangezien het hard waaide en de heren nog een korte broek aan hadden zijn we redelijk snel naar het hotel terug gegaan. Na een lange broek te hebben aangetrokken zijn we naar Fishermans Wharf gelopen. Hier hebben we in wat winkels gekeken en wat gegeten.

Vandaag moesten we vroeg op, want om 10.00u ging de boot naar Alcatraz. Na een klein redelijk rustig tochtje kwamen we aan op het eiland. Erg indrukwekkend om te zien hoe het er daar aan toe ging. We hadden de audiotour gedaan, deze was in ook in het Nederlands dus dat was wel handig. Rond de middag waren we uiteindelijk terug. Na de lunch zijn we op de hop on, hop off bus gestapt. Dit was een mooie manier om de stad te zien en deze reed ook nog over de Golden Gate Bridge. Het waaide daar echt niet normaal hard. Het was dus een behoorlijk drukke dag geworden met vele indrukken, maar zeker de moeite waard!

1. Roy, laura, siem:
    14 mei 2015
    wat een verhalen allemaal, jullie hebben het goed naar jullie zin zo te lezen... nog veel plezier in san fran en de mooie kustroute naar LA en dan lekker relaxen aan het strand daar!!!